3 Ερωτήματα (4/12/19)

1) Στο δογματικό Δοξαστικό του Εσπερινού στον πλ. Δ΄, ο ΠΕΤΡΟΣ καταλήγει με τον «τύπο» του ειρμολογικού μέρους. Εγώ έγραψα την κατάληξη όπως θα έπρεπε, δηλαδή σύμφωνα με τις γνωστές καταλήξεις των στιχηραρικών μελών και δη των δοξαστικών. Οπωσδήποτε το σωστό είναι του ΠΕΤΡΟΥ. Το ερώτημά μου όμως είναι γιατί;

2) Σε πολλά τροπάρια του πλ. Δ΄, αλλά και σε άλλους ήχους, υπάρχει το «σχήμα» όπως στο «Εσπερινόν ύμνον…». Στη λέξη «…προσφέρομεν…» (εκεί που το έχω υπογραμμίσει) φαίνεται ως παρατονισμός. Είναι; Οπωσδήποτε ο ΠΕΤΡΟΣ το κατέγραψε σωστά και μάλιστα το σημείο αυτό προσφέρεται για σεμινάριο πολλών ωρών, για να καταδείξουμε ότι τα σημαδόφωνα – χαρακτήρες εμπεριέχουν ποσότητα, χρόνο, ποιότητα και δυναμική. Εκεί επάνω – στο τελευταίο κυρίως (δυναμική) – έχει γράψει μια ολόκληρη πραγματεία ο μεγάλος δάσκαλος ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ και η οποία βρίσκεται στα χέρια μου. Πώς λοιπόν εκτελείται; Πώς προφέρεται;

3) Στο ίδιο μήκος κύματος και η τρίτη παρατήρηση – ερώτημα: πώς εκτελείται η «γραμμή», το «σχήμα» της καταλήξεως «εν ανθρώποις ευδοκία» στο σημείο που έχω υπογραμμίσει. Μεγάλη υπόθεση το «άκουσμα»!!! Το έχω σε κασέτα από τον μεγάλο ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ, όπως και το «πάσα πνοή» του Α΄ Ήχου του ΠΕΤΡΟΥ και το οποίο ήταν αίτια να ψάλω μόνο ΠΕΤΡΟ πλέον.

Αναμένω !

Με τιμή
Γιάννης Δαμαρλάκης

(Κάνοντας δύο φορές «κλικ» επάνω στα μουσικά κείμενα, εκείνα μεγεθύνονται για ευκολότερη ανάγνωση.)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *